از ماه ارديبهشت تاكنون : جمع آوري و طرد بيش از 14 هزار ميهمان ناخوانده از استان يزد


يزدفرداـ رئيس پليس امنيت عمومي استان يزد از جمع آوري 7892 تبعه افغاني فاقد مجوز و طرد 6275 نفر از کشور در طول طرح جمع آوري اتباع بيگانه غير مجاز خبر داد .
به گزارش يزدفردا به نقل از پليس ، سرهنگ ”علي ميرشمسي “ رئيس پليس امنيت عمومي استان يزد اظهارداشت : استان يزد با قرار گرفتن در مرکز ايران و در مسير ترانزيت شمال به جنوب و شرق و غرب از جمعيت تقريبي يک ميلياردي برخوردار است که از اين تعداد 50 هزار نفر آن را اتباع خارجي اعم از مجاز و غير مجاز تشکيل مي دهد.

با توجه به اينکه حضور گسترده اتباع افغاني غيرمجاز در کشور و به طبع آن در استان يزد سرمنشاء جرائم ضد امنيتي و مشکات زيادي گرديده بود طرحهاي جمع آوري افاغنه بصورت مدون از سال 81تا ابتداي سالجاري اجرا گرديد که در اين رابطه بطور ميانگين ساليانه تعداد تقريبي 10 هزار نفر از اتباع غير مجاز در سطح استان جمع آوري و از کشور طرد گرديدند.

وي ادامه داد : از ابتداي سالجاري با تصميم دولت جهت برخورد با اين معضل بصورت ريشه اي اقدامات بيشتري انجام شد و جلسه مشترکي با کليه دستگاههاي مجري طرح در اتباع استانداري با حضور مشاور وزير کشور و مدير کل اتباع خارجه وزارت کشور برگزار شد.

 رييس پليس امنيت عمومي يزد گفت : همچنين جلسه مشترکي با معاونين انتظامي استان يزد و فرماندهان شهرستانهاي تابعه استان برگزار گرديد و در خصوص چگونگي طرح صوت ماهيانه توجيه شدند . از سوي ديگر هفته اي 2 جلسه در هفته در استانداري با کليه دستگاهاي ذيربط برگزار و بحث و تبادل نظر شد .

اين مقام بلند پايه استان يزد خاطرنشان ساخت : گشتهاي مشترکي با همکاري اداره کار و اماکن عمومي از کوره پز خانه ها ، سنگبريها ، کارگاهها و ميادين تره فروشي و ساير اماکن انجام شد.

رئيس پليس امنيت عمومي يزد تصريح كرد: در اجراي اين طرح که از ابتداي ارديبهشت انجام شد تا پايان تير ماه ( به مدت سه ماه) 29 دستگاه انواع خودرو که در حمل قاچاق انسان نقش داشتند و 96 دستگاه موتورسيکلت که راکبين آنها افاغنه بودند توقيف شدند.

سرهنگ مير شمسي از دستگيري 7892 نفر افاغنه غير مجاز در طول اجراي طرح و نيز طرد 6275 نفر افاغنه غير مجاز از کشور خبرداد.

يزدفردا


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا